- سردبیر
- 0 نظر
- 445 بازدید
مصاحبه دیوید بیلی، بنیانگذار مونتا مارکتس با فایننس مگنیت
این گفتگو در اواسط سال 2020، یعنی در اوایل تاسیس مونتا مارکتس انجام شده است. حالا پس از 4 سال می توان قضاوت کرد که دیوید ویلی در مونتا مارکتس توانسته است به اهداف خود برسد یا نه؟ این گفتگو از این جهت مهم است که این بروکر به کاربران ایرانی خدمات می دهد و کاربران ایرانی کنجکاو هستند که بیشتر درباره این بروکر بدانند.
نگاهی به مونتا مارکتس در آغاز راه
سال ۲۰۲۰ سال بسیار مهمی برای بسیاری از کارگزاران در بازار فارکس بوده است. با توجه به افزایش رقابت ناشی از ورود تعداد زیادی مشتری جدید، حفظ جایگاه نخست دشوارتر از همیشه شده است.
با دیوید بیلی، بنیانگذار مونتا مارکتس، به گفتگو نشسته ایم تا درباره دیدگاههای او نسبت به این بروکر و فعالیت در این حوزه بیشتر بدانیم.
همکاری با ونتیج در آغاز
چه چیزی باعث شد ایده گسترش پیشنهادات گروه بینالمللی ونتیج را داشته باشید؟
دیوید بیلی موسس مونتا مارکتس: ایده ایجاد مونتا مارکتس بر اساس بازخوردهای چندین ساله از مشتریان/معاملهگران در حین کار با VantageFX شکل گرفت. من سالها صرف بهبود پیشنهادات و برندینگ ونتیج کردم.
در حالی که ما احساس میکنیم بخش MT4 و MT5 بازار را به خوبی بهینهسازی کردهایم، مدل سنتی متاتریدر هنوز هم از برخی عناصر کلیدی کمبود دارد که به نظر من، این کمبودها در آینده توانایی آن را برای حفظ اکثریت بازار محدود خواهد کرد.
بخش بزرگی از بازار وجود دارد که تا حد زیادی نادیده گرفته شده است و دیدگاه ما این است که مونتا مارکتس را به عنوان برترین پلتفرم معاملاتی مبتنی بر وب بسازیم تا بتواند سهم قابل توجهی از بازار در آن فضا را به دست آورد.
نگاهی به مشکلات متاتریدر 4 و 5
چه عناصری در مدل کارگزاری MT4 و MT5 سنتی کمبود یافتید؟
دیوید بیلی: چندین جزء وجود دارد که مانعی برای مشتریان ایجاد کردهاند. اول از همه، با وجود نام و نشان متاتریدر، پلتفرم از انتظارات معاملهگران مدرن کوتاه میآید، به عنوان مثال تجربه دانلود و نصب آن پیچیده و غیرضروری است.
معمولاً فرآیند پذیرش کاربران به اندازه کافی روان نیست، به خصوص اینکه بین درخواست برای افتتاح حساب، مدیریت حساب/وجوه و پلتفرم معاملاتی، ناهماهنگی وجود دارد که میتواند به یک سیستم یکپارچه و روان تبدیل شود.
یکی دیگر از مشکلات قابل توجه که بسیاری از کارگزاران تجربه کردهاند این است که وفاداری نام تجاری واقعاً معنیدار نیست.
میتوان به راحتی استدلال کرد که واقعاً تفاوت زیادی بین کارگزاران MT4 و MT5 از دیدگاه محصول وجود ندارد، بنابراین اگر مشتری به هر دلیلی بخواهد جایی را ترک کند، کمبودی در گزینههای دیگری که میتوانند از آنها انتخاب کنند، وجود ندارد.
مونتا مارکتس با ارائه پلتفرم های ProTrader که توسط شرکت Tradingview توسعه یافته و شخصی سازی شده است و دیگر پلتفرم های ویژه گوشی موبایل و مبتنی بر وب نشان داده است در این زمینه به اهداف خود رسیده است و توانسته این نیاز معامله گران را برطرف سازد.
ایده مونتا مارکتس پاسخ به انتظار مشتریان
موقعیت مونتا مارکتس را در بازار چگونه میبینید؟
دیوید بیلی بنیانگذار بروکر مونتا مارکتس: در اصل و اساس، مونتا یک شرکت فینتک مشتری محور است. بازخوردهایی که طی سالها از مشتریان و شرکای خود دریافت کردهایم، موضوع مشترکی داشتهاند که آن هم این بوده است: «چرا راه بهتری برای یکپارچهسازی همه اجزای لازم در یک پلتفرم معاملاتی ساده اما قدرتمند وجود ندارد، در حالی که همچنان استاندارد استثنائی نمودار و معاملات را ارائه میدهد؟»
هرچند هنوز جزئیاتی هست که در حال بهبود آنها هستیم، ما به خلق راهحل معاملاتی کامل متعهد هستیم، معیار واقعی برای سایر کارگزاران مبتنی بر وب که به آن آرزو میکنند.
این محصول چگونه در فضای فینتک جای خواهد گرفت؟
دیوید بیلی: به عنوان یک شرکت فینتک، بسیار مهم بود که بتوانیم آخرین فناوریها و منابع معاملاتی را به مشتریانمان ارائه دهیم.
با همکاری با بهترینها در صنعت، مانند پاندا، پراکسیس، سلایکسپرت، مارکتو، جیبیجی، تریدینگ سنترال و چندین دیگر، ما هر جزء از سفر مشتریان را در پلتفرم وبتریدر خود که در خط مقدم صنعت ما قرار دارد، یکپارچه سازی کردهایم.
ما به بهینهسازی و تکامل ادامه خواهیم داد همانطور که فناوریهای جدید در دسترس قرار میگیرند تا اطمینان حاصل کنیم که همچنان از رقبای خود پیشی خواهیم گرفت.
نسل جدید وب تریدر در مونتا مارکتس
چه مزایایی برای پلتفرم نسل جدید وبتریدر شما وجود دارد؟
دیوید بیلی: یکی از مزایای برجسته پلتفرم وبتریدر این است که یک پلتفرم همهکاره واقعی میباشد. این پلتفرم علاوه بر داشتن تمام نیازهای مشتری از زمان باز کردن حساب، مدیریت وجوه، بدیهی است نمودار و معاملات، کاملاً مبتنی بر وب است که این امکان را فراهم میکند تا بر روی سیستمهای عامل ویندوز، OSX و لینوکس سازگار باشد.
همچنین، دانلود یا نصبی لازم نیست، بنابراین در هر کجا قابل دسترس است و زمانی که پلتفرم را بهروزرسانی میکنیم یا ویژگیهای جدیدی اضافه میکنیم، تنها کاری که مشتری باید انجام دهد ورود به سیستم است و همه چیز آماده و در انتظار او خواهد بود.
اپ تریدر مونتامارکتس
مشتریان دوست دارند به صورت فعال یا فقط برای نظارت بر موقعیتهای فعلی خود در حین حرکت معامله کنند. به همین دلیل ما اپتریدر اختصاصی را برای دستگاههای موبایل iOS و اندروید ایجاد کردهایم که به مشتریان امکان میدهد تجربه معاملاتی مشابهی با پلتفرم وبتریدر داشته باشند.
اپتریدر نه تنها یک پلتفرم نمودار و معاملاتی قابل حمل عالی را ارائه میدهد، بلکه مانند وبتریدر دارای پورتال مشتری داخلی است که همان عملکردهای مدیریت حساب و وجوه را ارائه میدهد.
مشتری محوری در مونتا مارکتس
برندسازی محوریت مشتری برای شما به چه معناست؟
مشتریان و معاملهگران تنها دلیل برای ایجاد MonetaMarkets هستند. ما بیوقفه کار کردهایم تا محصولی را ایجاد کنیم که مستقیماً نتیجه بازخورد مشتریان و معاملهگران است که در طی ۱۰ سال گذشته دریافت کردهایم.
به مرور و با جمعآوری بازخوردهای بیشتر از مشتریان و شرکایمان، چه مربوط به پلتفرم، ابزارهای معاملاتی که ارائه میدهیم، خدمات مشتری، یا هر جنبهای دیگر از شرکت، ما بر اساس چارچوبی که تاکنون ایجاد شده، ساختار را توسعه خواهیم داد. ماموریت ما این است که تجربه معاملاتی کاملی را برای مشتریان در تمام سطوح فراهم کنیم.
چه بازخوردهایی تاکنون دریافت کردهاید؟
تیم ما دههها تجربه در این صنعت دارد و انتظار میرفت که بازخوردهای دریافتی مثبت باشد. طی سالها، ما بینشهای بیشماری جمعآوری کردهایم و درسهای سخت زیادی آموختهایم که واقعاً برای راندن انگیزههایمان برای تحقق بخشیدن به چشمانداز مونتا مارکتس در ایجاد یک پلتفرم معاملاتی عالی بینظیر بوده است.
از زمان راهاندازی اولیه، بازخوردهای عالیای از شرکای وابسته CPA و IBهای ما دریافت کردهایم، که بیشتر آنها پیرامون سادگی در پیوستن مشتریان و توانایی آنها برای تأمین مالی و شروع معاملات در چند دقیقه است.
شنیدن این نوع بازخوردها از حرفهایهای صنعت که طی دوران حرفهای خود با کارگزاران مختلفی کار کردهاند، بسیار رضایتبخش است.
بازخوردهایی که تاکنون از مشتریانمان دریافت کردهایم فوقالعاده است. دسترسی به همه چیز در یک پلتفرم دقیقاً همان چیزی بود که آنها میخواستند و اکنون آن را دارند.
ما به طور فعال به دنبال بازخورد از مشتریان خود خواهیم بود تا اطمینان حاصل کنیم که به وعده خود برای ارائه بهترین تجربه معاملاتی مبتنی بر وب در بازار عمل میکنیم.
امنیت و آموزش در مونتا مارکتس
امنیت و آموزش به عنوان یک الزام کلیدی برای همه معاملهگران مطرح است. مونتا مارکتز چگونه در این زمینه به معاملهگران خدمت میکند؟
دیوید بیلی: هم امنیت و هم آموزش برای جذب و نگهداری مشتریان ضروری است. به عنوان یک کارگزار تنظیمشده، ما اطمینان میدهیم که تمام سرمایههای مشتریان در یک حساب اعتماد مجزا نزد بانک ملی استرالیا با درجه اعتبار AA نگهداری میشود و همچنین به سیاستهای رعایت دقیق پایبندیم.
اعتبار در این صنعت بسیار مهم است، بنابراین ما به شدت مراقبیم تا محیط معاملاتی امن و مطمئنی برای مشتریانمان فراهم کنیم.
در زمینه فراهمآوری منابع آموزشی برای مشتریانمان، ما طیف گستردهای از گزینهها را ارائه میدهیم، مانند سری ویدئویی آموزشی Market Masters که شامل بیش از ۱۰۰ ویدئو است و موضوعاتی مانند معاملات روزانه و روندی، تحلیل فنی، زمانبندی بازار، بازار سهام و موارد دیگر را پوشش میدهد.
همچنین، ما ویدئوهای خبری روزانه بازار، ماشینحسابهای فارکس و مجموعهای از ابزارها را داریم که شامل ایدههای معاملاتی فنی برجسته با توضیحات دقیق درباره تنظیمات معاملات میشود.
ما به طور مداوم در تلاشیم تا بیشتر برای مشتریانمان در زمینههای محصولاتی که میتوانند معامله کنند، ابزارها و منابع موجود، و البته فراهمآوری یک محیط معاملاتی شفاف، امن و مطمئن، ارائه دهیم.
چشم انداز مونتا مارکتس
آینده مونتا مارکتز چگونه به نظر میرسد؟
دیوید بیلی: بر اساس تمام بازخوردهایی که تا به حال دریافت کردهایم، ما بسیار خوشبین به آینده مونتا هستیم. در فضای رقابتی ای که وجود دارد، برای ما ضروری است که بر آنچه تاکنون ایجاد کردهایم بیافزاییم و به تداوم دیدار و فراتر رفتن از انتظارات مشتریانمان ادامه دهیم.
این صنعت، جذاب و پرتلاطم که به طور مداوم در حال تحول است و هرچند که در ابتدای راه هستیم، ادامه خواهیم داد به هدفمان برای فراهم آوردن راهحل معاملاتی کامل برای مشتریانمان.
باور کنید یا نه، هرچند تازه شروع به کار کردهایم، طی ۱۲ ماه آینده، توسعه پلتفرمهای جدید وبتریدر و اپتریدر خود را آغاز خواهیم کرد.
این خود شاهدی است که ما واقعاً با نگاهی به آینده، این برند را بنا مینهیم تا به یک کارگزاری بزرگ جهانی CFD تبدیل شویم. ما چیزی را میسازیم که واقعاً نسل بعدی کارگزاریها است. ما آغاز به کار مونتا مارکتس را به عنوان یک افزودنی ضروری به پورتفولیو برندهای ونتیج میبینیم، که ما را در موقعیتی عالی برای گسترش به بخشی از بازار که بسیار کمتر مورد توجه قرار گرفته است، قرار میدهد و من بسیار مشتاقم که ببینم ما چگونه بر روی پتانسیل برند خود تحویل خواهیم داد!