با یک سرویس کپی ، سرمایه گذار بودجه خود را به دست مدیر صندوق ، یا به عنوان مثال معامله گر دیگر نمی دهد (همانگونه که با روش های سرمایه گذاری معمول اتفاق می افتد). در این حالت ، سرمایه گذار به سادگی یک حساب تجاری شخصی را باز می کند که خودش مالکیت آن را برعهده دارد، و سپس از طریق پلتفرم کپی تریدینگ، حساب خود را با معامله گر معین متصل می کند.
در عمل ، سرمایه همیشه در اختیار سرمایه گذار است ، و نیازی به تحویل پول به شخص ثالث وجود ندارد.
به سادگی ، با Copy Trading ، سرمایه گذار مدیریت حساب خود را به یک معامله گر دیگر (یا بیشتر از یک نفر) که از او به طور خودکار معاملات را کپی می کند ، تفویض می کند.
ارکان اصلی copy trading
در بسیاری از خدمات ارائه شده ، نسخه ها و تفاوت های مختلفی وجود دارد ، اما در اصل این ها مؤلفه های اساسی هر سرویس کپی تریدینگ هستند:
🔹 بازار : بدیهی است که یک ابزار مالی بودن، باعث می شود کل ساختار در یک بازار مالی توسعه یافته باشد. بازار اصلی که تجارت کپی در آن متولد شد و رشد کرد (به دلیل نقدینگی بی حد و حصر آن) بازار فارکس ، یا به عبارت دیگر بازار ارز بود. پس از آن ، با ظهور CFD ، تقریباً همه بازارهای دیگر و ابزارهای آنها، از جمله سهام ، شاخص ها ، کالاها ، نرخ بهره ، ETF و حتی بیت کوین به این عرصه پیوستند.
🔹 کارگزار : عنصر اساسی دیگر کارگزار است، همراه همیشگی شما. نمی توانید تقریباً در هیچ بازاری بدون آن نمی توانید سرمایه گذاری کنید. با استفاده از این نوع ترید ، به یک کارگزار نیاز دارید تا یک حساب کاربری بگیرید که بتوانید از طریق پلتفرم copy trading، سیگنال های عملی معاملاتی را که تصمیم به کپی کردن از آن گرفته اید، را دریافت کنید. با این حال برخی از کارگزاران نیز خود پلتفرم معاملات کپی هستند. مفهوم همان است. در هر صورت، شما باید یک کارگزار (از میان آن های که از این خدمات پشتیبانی می کنند) انتخاب کنید و یک حساب تجاری (حتی نسخه ی نمایشی) باز کنید.
🔹 معامله گر (یا ارائه دهنده سیگنال) : ارائه دهنده سیگنال تریدری است که شما تصمیم گرفتید از آن کپی کنید. بدیهی است، شما معامله گران را بدون دیدن آن ها انتخاب نمی کنید. هر پلتفرم به شما امکان می دهد داده های مختلفی را درباره عملکرد عملیاتی معامله گر مشاهده و ارزیابی کنید. حالت های مختلفی وجود دارد. برخی از پلتفرم ها به یک ارزیابی استراتژی قبل از اجازه دادن ،نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر تنها عملکرد ارائه دهندگان سیگنال را از لحظه ثبت اشتراک ثبت می کنند، بنابراین سوابق داده های آماری را برای مشورت کاربران ایجاد می کنند. قابلیت مشاهده این داده ها و عمق و دقت آنها ، همانطور که خواهیم دید ، برخی از مهمترین عناصر برای انتخاب صحیح بهترین معامله گران است که باید از آنها پیروی کنید.
همچنین بخوانید | تریدرها چگونه قیمت ارزهای دیجیتال را پیش بینی می کنند؟
🔹 سرمایه گذار (یا دنبال کننده) : این البته نقش شما است. کپی تریدینگ بسیار انعطاف پذیر است و می تواند برای بسیاری از روش های سرمایه گذاری مورد استفاده قرار گیرد.
هر سرمایه گذار هدف و تحمل ریسک پذیری خاص خود را دارد. وظیفه شما این است که متوجه شود چگونه این دو مؤلفه، اهداف و مدیریت ریسک را به گزینه های عملی و خاص ترجمه کنید.
🔹 پلتفرم کپی تریدینگ : مؤلفه آخر، البته، پلتفرم کپی تریدینگ است، که بدون آن این امر به روشنی امکان پذیر نخواهد بود. قبل از ظهور این پلتفرم ها، سرمایه گذاران که می خواستند از تجربیات سایر معامله گران موفق بهره مند شوند ، از لیست پستی یا خدمات چت روم استفاده می کردند ، اما ، به وضوح، آن ها خودکار نبودند. همانطور که خواهیم دید ، انواع مختلفی از پلتفرم های کپی کردن ترید وجود دارد که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و دارای جوانب مثبت و منفی هستند.
این وظیفه شماست که تصمیم بگیرید کدام یک را طبق انتظارات خود انتخاب کنید.
کپی تریدینگ
روند کپی یک ترید چگونه است؟
همانطور که قبلاً ذکر شد ، کارگزارانی هستند که خود دارای پلتفرم های کپی هستند. با این حال ، فقط برای راحتی، برای توضیح پروسه تکثیر سیگنال ها ، به شرایطی که در آن کارگزاری و خدمات تجاری کپی توسط اشخاص جداگانه اداره می شود ، اشاره خواهیم کرد.
پلتفرم کپی تریدینگ در اصل به دو مورد با توجه به وظایف واقعی تکثیر سیگنال مربوط می شود:
این به عنوان واسطه بین کارگزار ارائه دهنده سیگنال و کارگزار سرمایه گذار عمل می کند (این یک واسطه کارگزاران است).
با توجه به ویژگی های هر یک ، تکثیر و انتشار سیگنال ها از ارائه دهندگان سیگنال به تعداد زیادی از سرمایه گذاران که آنها را کپی می کنند ، بکار گرفته می شود.
تصور کنید که شما یک حساب ۱۰۰۰ دلاری دارید ، اما می خواهید یک ارائه دهنده سیگنال با ارا با یک حساب ۱۰۰۰۰۰ دلاری را تکرار کنید. سرمایه گذاری فرضی ۱٪ او در تجارت جدید معادل کل سرمایه شما است و بدیهی است که نمی توانید همان مبلغ را سرمایه گذاری کنید، در غیر اینصورت یک تجارت ناموفق برای سوزاندن حساب شما کافی است. به همین دلیل ، ما باید به طور متناسب معاملات ارائه دهندگان سیگنال را تکرار کنیم. پلتفرم کپی تریدینگ این امر را به عهده دارد. وظیفه شما این است که دستورالعمل های لازم را به آنها ارائه دهید ، و تنظیماتی را که می خواهید با آن هر معامله گر را تکرار کنید را تعیین کنید.
در عمل:
۱. هنگامی که ارائه دهنده سیگنال تجارت جدیدی را افتتاح می کند ، کارگزار وی داده های همان تجارت را به پلتفرم copy trading ارسال می کند.
همچنین بخوانید | آموزش ترید باینری آپشن در بروکر ترید انجین
۲. این پلتفرم داده های تجارت جدید را دریافت می کند
۳. این پلتفرم تأیید می کند که چه کسانی سرمایه گذار و چه کسانی ارائه دهنده سیگنال را کپی می کنند، و تنظیمات تکثیر شخصی هریک را تایید می کند.
۴. این پلتفرم جزئیات افتتاح یک تجارت جدید را برای کارگزاری هر سرمایه گذار ارسال می کند اما طبق تنظیمات مشتری اصلاح می گردد.
۵. کارگزار هر سرمایه گذار سفارش را در حساب معاملات مشتری خود باز می کند
و تمامی این مراحل به صورت خودکار است و این در چند دهم ثانیه اتفاق می افتد. همین کار برای بسته شدن تجارت یا تغییر در پارامترهای متوقف یا سود انجام می شود.
معاملات چه کسی را کپی کنیم؟
در copy trading، می توانید ارائه دهندگان سیگنال را مانند دارایی های موجود در سرمایه گذاری خود در نظر بگیرید ، به همین دلیل است که اغلب به آن “سرمایه گذاری مبتنی بر مردم” گفته می شود. هر معامله گر ویژگی ها و مختصات خاص خود را دارد ، اما دسته بندی های متداولی وجود دارد که می توان آنها را دسته بندی کرد.
دسته اول به تکنیک هایی که برای تجارت استفاده می شود اشاره دارد و ما:
کسانی که از تحلیل بنیادی استفاده می کنند
کسانی که از شاخص ها استفاده می کنند
کسانی که از عمل قیمت استفاده می کنند
در اصل ، بیشتر اوقات معامله گر در یکی از این سه دسته تخصص دارد ، اما او درک پایه ای نسبت به دو گروه دیگر را نیز دارد. سپس می توانیم آنها را طبق افق زمانی که در آن فعالیت می کنند ، گروه بندی کنیم:
معامله گران بلند مدت (افق ماهانه یا سالانه)
معامله گر متناوب ( افق روزانه / هفتگی)
Trader Day (افق ساعتی / روزانه)
مقیاس دهنده (افق ثانیه / دقیقه)
سپس عوامل مختلفی وجود دارد که برای مطالعه استراتژی و عملکرد ارائه دهندگان سیگنال باید به آنها توجه ویژه ای کنید. از مهمترین موارد آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
چه مدت تجارت کرده است
با چند وسیله تجارت می کند (آیا او در یکی تخصص دارد یا متنوع است؟)
معمولاً چند موقعیت را همزمان نگه می دارد
او به طور متوسط (هر روز ، هفته و غیره) چند تجارت انجام می دهد
او به طور متوسط چه مدت آنها را باز نگه می دارد
درصد برنده شدن چقدر است
مقادیر ریسک / پاداش چقدر است؟
یک دنبال کننده چه نکاتی را باید بداند؟
سرمایه گذاری در یک استراتژی تجارت کپی اساساً به معنای تبدیل شدن به یک مدیر صندوق است. صندوق مال شماست ، سرمایه مال شماست و مدیر شما هستید. سپس شما باید تصمیم بگیرید که اهداف صندوق شما چیست ، مایل به پذیرش چه خطراتی هستید، و سپس به دنبال بهترین راه حل برای ساخت آن به عبارت دیگر بهترین دارایی هستید. در مورد ما ، دارایی های شما دقیقاً ارائه دهندگان سیگنال خواهند بود. بسیاری از مبتدیان این فکر اشتباه را می کنند که تنها نکته مهم یافتن معامله گر های مناسب است و این که هیچ چیز دیگری مهم نیست.
از طرفی، این قطعاً درست است ، اما کافی نیست.
در مثال بالا فکر کنید ارائه دهنده سیگنال با حساب ۱۰۰۰۰۰ دلاری و شما با ۱۰۰۰ دلاری. اگر نتوانید به درستی استدلال کنید ، حتی با دنبال کردن بهترین معامله گران ، احتمال سوزاندن حساب خود را دارید.
همچنین بخوانید | تریدر های سراسر دنیا، چگونه ترید می کنند؟
عواملی که شما باید آن ها توسعه دهید و به عنوان یک سرمایه گذار در کپی تریدینگ بر روی آنها تمرکز کنید:
اعلام اهداف (عملی)
شناخت ، تحلیل و مدیریت خطرات
جستجو و انتخاب ارائه دهندگان سیگنال
انتخاب هر یک از تنظیمات تکرار سیگنال
اجرای استراتژی
مدیریت و نظارت بر سرمایه گذاری
oopy trading
خطرات کپی تریدینگ چیست؟
کپی تریدینگ نوعی سرمایه گذاری است ، و ما بارها آن را گفته ایم. و مانند هر نوع سرمایه گذاری دیگر، شما سرمایه خود را در معرض خطر قرار می دهید. هر کس که خلاف این را بگوید، که خطری وجود ندارد، دروغ می گوید و دارای حسن نیت نیست. در اینجا برخی از خطراتی که شما با آنها روبرو می شوید ، و قادر خواهید بود با آنها روبرو شوید را می گوییم.
ندانستن نحوه کار پلتفرم : بگذارید اتفاقی که در واقع برای یک سرمایه گذار اتفاق افتاده است را به شما بگویم. یک سرمایه گذار به جای اینکه زمان لازم برای یادگیری حداقلی نحوه کار پلتفرم را طی کند، بلافاصله شروع به تکثیر برخی از ارائه دهندگان سیگنال کرد. مشکل این بود که به دلیل عجله و بی تجربگی ، او فکر می کرد معاملات آنها را با 10 میکرو لوت تکرار می کند ، در حالی که در واقعیت او این کار را با 10 قطعه استاندارد انجام می داد. این اتفاق تنها به این دلیل افتاد که او به تنظیمات پلتفرم توجه نکرد. وقتی که او متوجه شد خیلی دیر شده بود.
عدم شناخت خطرات استراتژی ارائه دهنده سیگنال : من مطمئن هستم که بارها با ارائه دهنده سیگنال با عملکرد استراتوسفر روبرو می شوید. خط ارزش عالی ، بدون کسری ، درصد برنده شدن نزدیک به 100٪ ، سود مداوم هر روزه. بگذارید فورا به شما بگویم. راهبردهای پشت این نوع عملکرد سراب است و آنها یک دستور العمل مطمئن برای شکست را پنهان می کنند. اینها استراتژی هایی است که براساس تکنیک هایی مانند میانگین قیمتی پایین یا حتی بدتر مارتینگال ایجاد می شوند. در کوتاه مدت ممکن است نتایج دیوانه کننده ای نیز کسب کنند اما در طولانی مدت قطعاً پایدار نیستند و دیر یا زود با شکست قطعی روبرو می شوند و این اتفاق سریع می افتد. ندانستن اینکه چه مقدار سرمایه را برای هر ارائه دهنده سیگنال اختصاص دهید برای حفظ ریسک بهینه ، به حداقل رساندن ضرر و سود و حداکثر کردن سود باید بدانید که چگونه سرمایه خود را در دارایی های مختلف خود ، یعنی در ارائه دهندگان سیگنال تخصیص دهید. در غیر این صورت ، شما می توانید سرمایه بسیار زیادی به اشخاص ریسک پذیر و سرمایه کمتری به افراد معقول بدهید.
کنترل نکردن سرمایه گذاری : تجارت کپی فعالیتی نیست که شما یک بار به سادگی تنظیم کنید ، سپس آن را فراموش می کنید و فقط وقتی می خواهید سود خود را بدست آورید ، آن را به خاطر می آورید. بدیهی است ، نباید به ارائه دهنده سیگنال به عنوان یک شغل تمام وقت نگاه کرد، در غیر این صورت راحتی خود را از دست می دهد. نکته مهم پیدا کردن تعادل است، تا به طور مداوم بر روند تکامل صندوق خود نظارت داشته باشید و بدانید که چگونه با مشکلات روبرو شوید و چگونه به آنها واکنش نشان دهید.